Seorang yang
mengamalkan pengurusan Lean lebih ke arah sifat berikut setiap hari. Mereka
mengetahui bagaimana perniagaannya mampu mensajikan pelanggan dengan :-
·
Memahami apa yang pelanggan mahu, perlu dan menilai atau apa yang
menyusahkan mereka
·
Mengetahu bagaimana perniagaan mampu memuaskan hati pelanggan.
·
Penambah baik keberkesanan bagaimana perniagaan mampu memuaskan hati
pelanggan
Mereka
membina kemahiran dalam manusia melalui
·
Mampu menyelesaikan masalah – dari dasar, masalah sebenar dan sumber
sebenar
- Leading
from gemba; applying 3Gen
- Asking
open-ended, probing questions
Mereka menunjukkan penambah-baikan pemikiran minda
yang berterusan
·
Terus
mencabar diri
·
Mengetahui
sentiasa ada ruang untuk penambah-baikan.
·
Memahami
bahawa pelanggan berubah hari demi hari
Mereka Fokus kepada proses dan keputusan dengan.
·
mendapatkan
keputusan
·
memastikan
bagaimana keputusan boleh dicapai dengan
cara penyelarasan yang paling berkesan dalam semua sumber, kearah keadaan yang
sesuai.
·
Membuktikan
bagaimana organisasi mencapai keputusan
Mereka menunjukkan kefahaman mereka terhadap Nilai
aliran dalam peringkat macro dan micro melalui
·
Mengetahui
apa yang pelanggan mahukan dan bagaimana Nilai Aliran mampu memuaskan
kehendak mereka.
·
Mempunyai
pengetahuan mengenai keseluruhan Nilai Aliran , termasuk cabang-cabang aliran.
·
Bertanyakan
soalan bila perubahan dibuat dibuat di peringkat tempatan supaya dapat
memastikan yang kumpulan anda dapat memahami cara Bagaimana perubahan itu mampu
impak
Mencipta Budaya untuk mengekalkan kemajuan dengan
·
Mengenal
pasti, pemodelan dan menggalakkan Tingkah laku LEAN
·
Mencari pelajaran dalam setiap kegagalan, menyalahkan
takkan memberi apa-apa kemajuan dan pembaharuan.
·
Menghormati
dan meningkatkan standard (piawaian) – sentiasa mempersoalkan sekiranya
organisasi menyeleweng dari standard (piawaian) yang ditetapkan
0 comments:
Post a Comment