Home » , » SIKAP SEORANG LEAN LEADER

SIKAP SEORANG LEAN LEADER

Written By Unknown on Wednesday, November 19, 2014 | 4:35 PM



Seorang yang mengamalkan pengurusan Lean lebih ke arah sifat berikut setiap hari. Mereka mengetahui bagaimana perniagaannya mampu mensajikan pelanggan dengan :-
·         Memahami apa yang pelanggan mahu, perlu dan menilai atau apa yang menyusahkan mereka
·         Mengetahu bagaimana perniagaan mampu memuaskan hati pelanggan.
·         Penambah baik keberkesanan bagaimana perniagaan mampu memuaskan hati pelanggan
Mereka membina kemahiran dalam manusia melalui
·         Mampu menyelesaikan masalah – dari dasar, masalah sebenar dan sumber sebenar
  • Leading from gemba; applying 3Gen
  • Asking open-ended, probing questions
Mereka menunjukkan penambah-baikan pemikiran minda yang berterusan
·         Terus mencabar diri
·         Mengetahui sentiasa ada ruang untuk penambah-baikan.
·         Memahami bahawa pelanggan berubah hari demi hari
Mereka Fokus kepada proses dan keputusan dengan.
·         mendapatkan keputusan
·         memastikan bagaimana keputusan boleh dicapai  dengan cara penyelarasan yang paling berkesan dalam semua sumber, kearah keadaan yang sesuai.
·         Membuktikan bagaimana organisasi mencapai keputusan
Mereka menunjukkan kefahaman mereka terhadap Nilai aliran dalam peringkat macro dan micro melalui
·         Mengetahui apa yang pelanggan mahukan dan bagaimana Nilai Aliran mampu memuaskan kehendak mereka.
·         Mempunyai pengetahuan mengenai keseluruhan Nilai Aliran , termasuk cabang-cabang aliran.
·         Bertanyakan soalan bila perubahan dibuat dibuat di peringkat tempatan supaya dapat memastikan yang kumpulan anda dapat memahami cara Bagaimana perubahan itu mampu impak
Mencipta Budaya untuk  mengekalkan kemajuan dengan
·         Mengenal pasti, pemodelan dan menggalakkan Tingkah laku LEAN
·         Mencari  pelajaran dalam setiap kegagalan, menyalahkan takkan memberi apa-apa kemajuan dan pembaharuan.

·         Menghormati dan meningkatkan standard (piawaian) – sentiasa mempersoalkan sekiranya organisasi menyeleweng dari standard (piawaian) yang ditetapkan

0 comments:

Post a Comment

Print

Powered by Blogger.